In vizita la manastirea Sangeap-Basaraba, Scobinti, jud. Iasi


De mult timp aveam in plan sa vizitez aceasta manastire, pomenita in uricele de donatii ale domnilor Moldovei. Am gasit astazi o  ocazie de a  ajunge acolo. Cele vazute le voi arata in fotografii.

Dealul Sangeap – Basaraba. Din soseaua care duce spre Harlau, se intra pe soseaua care duce la Primaria Scobinti,  se urca pe soseaua asfaltata pana sus pe platou, la stanga este un drum neamenajat, cu o bariera si un anunt ca intram pe proprietatea manastirii. Cititi ce scrie si mai jos pe anunt sa nu aveti probleme!

Biserica de lemn, situata in vecinatatea unor relee de telecomunicatii!

O frumoasa troita, din fata intrarii in biserica, aici se ajunge urcand pe niste trepte.

Biserica manastirii, vedere laterala. Si in interior este foarte frumoasa. Cand am  ajuns se oficia o slujba religioasa.

De pe platoul cu biserica, in partea de jos, o temelie de biserica, santierul pare abandonat, sau lucrarile suspendate. De asemenea cladirea unde locuiesc calugarii.

Depresiunea Harlau. Orasul Harlau vazut de pe dealul Basaraba, se vad blocurile ANL, cimitirul Eternitatea,aflat pe dealul Viilor

Zona industriala, pantele de est ale dealului Basaraba si satul Scobinti. In ultimul plan un iaz, din salba de iazuri de dupa  dealul Ciresul.

Pantele nord-estice ale dealului Catalina (cel cu situl arheologic, cetatea de piatra dacica)

Se pare ca din eroare, am indicat Dealul lui Voda, ca fiind dealul Catalina. Voi incerca sa inlocuiesc fotografia.

Mi-am insusit critica si in arhiva proprie am gasit o fotografie a dealului Catalina, facut-o acum un an din satul Sticlaria.

Pantele de sud vest ale dealului Mare, Deleni. In prim plan padurea de la vest de Scobinti si islazul comunal.

Va spuneam despre citirea cu atentie a anuntului de intrare pe mosia manastirii Sangeap-Basaraba. Dupa ce am vizitat cu persoanele care ma insoteau biserica, am plecat pe un drum forestier care merge de la biserica spre adancul padurii,  pana am ajuns la o poienita. Fix in 10 minute de la ajungere, unde doream sa stam cu copii in poenita, a venit un (salariat ?) care ferm, a atras atentia despre anuntul de la intrare unde scrie ca accesul este exclusiv pentru a participa la activitati liturgice. Deci ne-a invitat, sa ne luam bagajele si sa mergem sa citim acel anunt. Ne-am conformat si am plecat. Poate daca anuntul era mai explicit nu deranjam inutil personalul manastirii!

Aspectul de pe platoul manastirii este cam dezolant datorita santierului, insa la terminare va fi un loc deosebit de frumos si destul de accesibil. O problema este si drumul de acces care pe timpul de ploaie este dificil daca nu chiar periculos.

Langa biserica, este un stand cu nelipsitele cruciulite,  iconite si suveniruri pe care le vinde o maica.

A fost o excursie minunata. Regretabil este incidentul cu camparea in poenita.

Fotografiile se maresc. Faceti click pe ele.

Complatare : Am gasit un filmulet de 3 min. pe youtube.com cu dealul Catalina si situl arheologic. Este drept nu prea este facut profesionist insa ne putem face o ideie despre ce este vorba.

12 comentarii

Din categoria Uncategorized

12 răspunsuri la „In vizita la manastirea Sangeap-Basaraba, Scobinti, jud. Iasi

  1. IONICA.OCHIANA

    ACEL INCIDENT PE CARE L-ATI AVUT DUMNEAVOASTRA ESTE REGRETABIL PENTRU MAJORITATEA CETATENILOR DIN ZONA HARLAULUI.FOARTE MULTI AR DORI SA FACA UN ASTFEL DE POPAS IN ACEL LOC DAR ATI VAZUT CUM STAU LUCRURILE.SA STITI CA MULTI OAMENI SUNT NEMULTUMITI DE ACEASTA DECIZIE .ACEASTA DECIZIE CRED CA VA AVEA INTR-UN FEL SI O PARTE NEGATIVA A IMAGINI MANASTIRII.NU ESTE NUMAI PAREREA MEA,CI A MAJORITATII OAMENILOR DIN ZONA.

    • harlau625

      Va apreciez fotografiile si vizitez des pagina dv. ( dupa cum a-ti observat v-am trecut si la blogroll). Am mai facut ceva spaturi. Padurea NU ESTE PROPRIETATEA MANASTIRII, este administrata de Ocolul Silvic Harlau! Deci ce au facut este un gest gratuit si abuziv!

  2. IONICA.OCHIANA

    IMI CER SCUZE DOMNULUI ADMIN ,DAR CRED CA ATI FACUT O MICA GRESEALA DIN PUNCT DE VEDERE A INFORMATIILOR GEOGRAFICE.ACEA PANTA NORD-ESTICA CARE SPUNETI CA ESTE A DEALULUI CATALINA ESTE GRESIT. ESTE DEALUL LUI VODA LANGA LOCALITATEA SCOBINTI.DEALUL CATALINA CU ACEL SIT ARHEOLOGIC ESTE LANGA COMUNA COTNARI.

    • harlau625

      Posibil, cel care mi-a indicat dealul este un localnic, desigur posibil sa fi fost si el in eroare. Daca ajungeti pe acolo, faceti o fotografie si dati si aici un linck ca sa corectez. Cu respect!

  3. elena

    Va recomand de pe YouTube filmuletul despre Cotnari La hotarul dintre mit si istorie.

  4. catalin

    La temelia noii Biserici, se munceste. Lucrarile nu sunt nici abandonate, nici suspendate. Va rog sa va informati inainte de a face comentarii nefondate. Va multumesc.

  5. elena

    Da, acesta este si mie mi-a placut, mai ales ca e realizat de cineva nascut in Cotnari care a plecat , semn ca mai sunt tineri care nu-si uita radacinile.

  6. Liliana

    Buna! Am si eu o rugaminte: am auzit de Parintele Ieromonah Irineu Balan de la Manastirea Sangeap si as vrea sa ajung la dumnealui. Este pe aici cineva care il stie pe parinte? Multumesc!
    Lili

  7. ma numesc tot liliana si da il cunosc pe parintele datorita lui m am facut bine si am mers chiar azi la sf maslu la manastire

  8. se construieste la manastire